Why do you use yahoo, hotmail, work email accts?

Just wondering why people rely on email accounts like yahoo, hotmail, work or even cable co/dsl email accounts for personal email. What if those companies get acquired, change their name, you quit, etc. It would be like changing your phone number and not telling anyone Now in the old days, yahoo/hotmail was cool cuz it …

Why do elevator buttons only turn on?

I accidentally pushed the wrong floor and started wondering why they don’t make elevator floor buttons on and off. I guess the manufacturers feel that you must stick with your decision after you make it…but I resent that attitude. Well, unless of course it’s a friggin emergency. Yeah, “if you are gonna bother the building …

Why is money transferred a dollar at a time in movies?

Just got thru watching Firewall with Harrison Ford and started wondering why in movies, money is always transferred dollar by dollar. It’s like a countdown-slot machine. Whenever I’ve done a transfer, I enter the entire amount and..click…it’s gone. I suppose that most viewers suspend the absurdity of the time lag. I can see when you …

Running my own web and email server

While I thought it was a good idea and (probably) still do, it’s ended up being a lot more work than I anticipated. Lots of settings and customization of things that I pretty much just figger out by trial and error. Now I gotta worry about backing up too. I get much for power over …

Podcasts! New OffBE.AT feature

Just cuz I’m bored and wanted to see if I could even do it, I’ve started a Podcast. Initially, I tried it in the Blog area, but it wasn’t segregated enough so I put it in the Forums. Did have any great brainstorms for new material so for now I’m gonna post some old comedy …

2 Down, 4 (Weeks) to Go

Well, I made it 1/3 of the way through. I’m handling the discomfort much better now. Not that it feels any better; I’m just ignoring it…at least trying. I’m finding that moving around and now always having it elevated actually helps me forget. A couple times at work I forgot the cast was on until …

33 Days to go

Well, I’ve been laying down pretty much for a week and I’m still not adapting to the leg cast very well. Last night I had a severe anxiety attack and was close to cutting the damn thing off myself. Today, I’m a little calmer, but still find it nearly unbearable. It is obviously psychological and …

Ruptured Achilles Tendon!

Well, I forgot I wasn’t 20 anymore and ruptured my Achilles tendon playing basketball. My leg is in a cast for 6 weeks! Comes off August 17 and I am counting the days. The first night was the worst and I just didn’t think I could do it, but slowly it has become tolerable. It …